dilluns, 7 de gener de 2013

LLORENÇ DANÉS BATLLE, pintures a l'oli. Paisatgista, realista, impressionista... Artista-pintor d'obres úniques i limitades.




El paisatge.
Inspirat per l'entorn que m'envolta i entusiasmat per la tradició pictòrica paisatgística de l'escola Olotina, tot plegat una font de motivació per endinsar-me en aquesta temàtica.
Llums de primavera, ombres allargades de tardor, grisos d'hivern... cada hora i dia de l'any en un mateix lloc pot esdevenir completament diferent. Això fa que les idees d'un enamorat del paisatge siguin interminables a l'hora de plasmar una obra d'art.

Els retrats d'animals.
Amb el temps i mai deixant el paisatge de banda, sempre he provat altres estils i maneres de fer. Inquietuds d'artista!
Fer volar l'imaginacio és una de les coses que mai es pot deixar de banda.
En moltes ocasions he introduït la figura en el paisatge. Sempre en segon terme, el pastor amb el ramat, les vaques pasturant el capvespre...
Un dia mirant les vaques de la meva granja, i pensant com d'emocionant podia ser fer-ne una amb tots els detalls, em vaig decidir de pintar una vaca a primer terme.
Cel, núvols, el verd dels arbres i el prat, i davant ocupant gran part de la tela la vaca. Aquest cop ja no era el paisatge amb vaques. Si no, la vaca amb un esbós de natura al fons de la tela. Un animal ja més retratat, on qui l'havia vist la podia arribar a reconèixer.
Degut a la satisfacció després de fer vàries sèries d'aquestes, vaig decidir de provar altres animals, aquest cop més exòtics i sobre un fons més uniforme.
Ara ja molt còmode amb aquesta temàtica us presento les meves dues grans passions pictòriques!





Llop, Oli sobre tela 92X73








Elefant, Oli sobre tela 146X114







Miralls, Oli sobre tela 130X89